♥ popular ♥


Nak tahu macam mana saya boleh kenal novel-novel AinMaisarah?

pada suatu hari yang sangat sangat dan teramatlah bosan
saya berjalan-jalan di mukabuku *versi melayu
atau pun Facebook..
tengah jalan-jalan..saya ternampak komen wall-to-wall antara dua orang sahabat..
Nurul Adlina dan juga Balqis a.k.a Qisya Batrisya..
they talked about SSB..
dalam fikiran saya..
i kept thinking and thinking and thinking what is SSB..
*hahaha
dan bermula dari situ..saya mengadakan satu penyiasatan khas
untuk mencari maksud SSB
ini teramatlah sengal..*oopss
dan setelah berhempas-pulas saya menerjah setiap pelusuk Google..
hehe..jumpalah what is SSB..
oohs..sekolah sri bangsar rupanya..
kemudian saya melawat laman web sekolah sri bangsar..
Sekolah Sri Bangsar

*****

pada mulanya agak terkejut monyet bila tengok laman sesawang SSB..
biar betul?ada sekolah macam ni kat Malaysia?
crazy crazy lorded..
dan kemudian lagi..saya menyelongkar page itu..
dan akhirnya..
tergelak seorang diri...
*HAHAHAHA*
sekolah alam maya rupanya..patut lain macam jer dari sekolah-sekolah
yang ada atas muka bumi Malaysia yang indah ni..
erm..tertarik dengan SSB..saya terus mendaftar sebagai pelajar..
mula-mula agak kekok la..sebab belum tahu selok-belok laman tu..
tapi lama-lama ok..
dah tu ada pula kawan yang sudi menjadi sensei saya..
Nurul Adlina bt. Mohd Fauzi..
apa-apa yang saya nak tanya tentang SSB,AinMaisarah dan sembang-sembang pasal
novel-novel tu..
ni haa,,saya rujuk dia lah..
ye lah..Adlina sudah master bab-bab ni..
saya masih baru..barcelor pun belum tentu lepas..hehe
bersyukur juga sebab Adlina sanggup jadi sensei saya dengan bayaran percuma
hahaha
*uuhh so lucky ! save my money and i can keep saving them for my future*
*hehehe*
saya teramatlah berbangga dapat jadi anak murid dia..
banyak nanti yang boleh di kongsikan..
saya pun nak jadi macam Adlina..
she has all the series of AinMaisarah's novels..
saya pun nanak..
because im addicted to them sooo muchhh!!!
sahabat-sahabat yang sentiasa berdamping dengan saya
Che Adlyna,Amira Maisarah,Aida etc
tahu lah betapa gilanya saya terhadap AinMaisarah..
and one more unbelieveable thing..
i can finished read all the novel that i'd bought in five days..
haha..
one day for one novel..
this is Amilia's Book Of Record lah.. :P
saya pun tak percaya..

*****

sekarang semua novel tu saya dah khatam..
and the most attracted me is Aku Mahu Teman Tapi Mesra
novel ni betul-betul buat saya sebak..
sebab masa baca saya teringatkan cerita *dahulu kala..(this is hyperbola..dont believe it!haha)
ok..sebenarnya begini..
dalam novel tu mengisahkan tentang Edrina dan Widya..
there was a bit misunderstanding between both of them..
sampai perang dunia ketiga meletuss!!!
when i read it..huhu..tears started controlling my eyes..
then..i just wiped them away..
malu lah kalau ada orang nampak..
ini mengingatkan saya kepada kontroversi yang pernah berlaku antara saya dan kawan baik
yang sangat disayangi!!
semua berlaku sekelip mata disebabkan salah faham..
memang sedih..
saya baca novel tu sampai habis..dan epilognya teramatlah bahagia..
two bestfriends combined back!!
yeahh,,bersatu kita teguh bercerai kita roboh :)
same with me..but it is a bit different how the ways they get back together..
cerita ni Widya yang mengalah..
but my story..saya yang mengalah..
apa boleh buat..hahaha...
kalau diikutkan bukan salah saya..tapi salah sahabat saya..
sebab tanpa soal selidik dia terus..slacked our relationship..
saya terpaksa demi ukhuwah kami..
sebab saya sayangkan pertalian ini..
bukan senang nak jumpa sahabat macam dia..
cuma sedikit perselisihan faham yang membuatkan kami renggang..
kalau diingatkan balik peristiwa tu..
ego dia memang tinggi memuncak..kalah Menara KLCC..
Eiffel Tower yang dekat Paris tu pun kalah..
huhuhu..
tapi normal lah..setiap orang ada ego sendiri..
cuma bezanya..tinggi atau rendah jer..
after face-to-face with her..
Praise be to Allah..
kami kawan balik..

******
Ya Allah,
Sahabatku ini hartaku
Mesra kami penawar duka
Rindu kami menambah pahala
Rajuk kami membuahkan cerita

Ya Allah,
Silaturrahim kami ukhuwah
Bermusuh kami NA'UZUBILLAH
Berpisah kami INSYAALLAH
Pengubat hati doa Rabittah

Ya Allah,
semoga ukhuwah ini terus berkekalan
walau usia memendekkan masa
Temukan semula di taman syurga

(: AMIN :)

********

Alhamdullilah..semoga ukhuwah ini terus berkekalan..
erm..apa-apa pun novel karya AinMaisarah memang superb !
credit to AinMaisarah..
You know what..i've a lot of wish..and one of them is..
i really want AinMaisarah pay a visit for me and my friends at school while having a writing course..
sangat sangat nak !!
Adlina juga begitu..
sebab kami berdua JATUH CINTA pada Ain Maisarah :)

******

waiting for long school's holidays,so then i can go to bookstore to have AinMaisarah's novels !

1)Aku Mahu Popular

2)Aku Mahu Ke NewYork 1

3)Aku Mahu Ke NewYork 2

4)Aku Mahu Superbibik

5)Impiana I

6)Impiana II

7)Impiana III

8)Tak Bisa Memilihmu

9)Projek Diet AinMaisarah


*****
erm..i think that all for this morning..i got fingerache already..haha
jangan lupa baca novel AinMaisarah tau..
kalau tak baca anda adalah salah seorang daripada mereka yang rugi..
hehehe..


Assalammualaikum :)
hye syg..kalo daa bce follow jgn lupe..love u ol'z

No comments:

Post a Comment

Geng Kita !! Slideshow: Sabrina’s trip to Johor Bahru, Johor, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Johor Bahru slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.
your own word